torsdag 13. oktober 2011

Prosessen av teknikken monotrykk

Hei, på skolen fikk vi en oppgave og det var å lære prosessen av teknikken monotrykk. Om du lurer på hva monotrykk er kan jeg enkelt fortelle deg at det er en trykkmåte hvor man bruker forskjellige trykksverter på en glassplate som du videre trykker på et ark.

For at vi skulle få til dette måtte vi bruke noen redskaper og verktøy..

Plexiglass










Valse














Trykksverte









Spatel












Og et dyptrykkspapir som man skal trykke og "designe" på.

Objekter jeg etterhvert brukte på noen av bildene:

Blader










Forskjellige blomster










Ut i fra disse objektene fikk jeg et mønster i bildene mine.. Og da jeg hadde trykt på de objektene jeg ville ha på et bilde, tok jeg de med til trykkpressen hvor det skulle trykkes over på et papir..










OOOOBS! Bildene ovenfor er tatt fra andre kilder på nettet.
- Glemte å ta bilder selv, reserveløsning blei google.no


Slik ble trykkene mine:


Bilde 1:










Bilde 2:











Bilde 3:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar